radošās darbības nedēļa 2012
12. - 18.marts

28.02.2012

Lauku skola: radoši risinājumi attīstībai

Mūsuprāt, radošums ir spēja rīkoties mainīgās dzīves situācijās, rast adekvātus risinājumus, spēja pielāgoties un sadarboties. Tas nozīmē, ka ļoti būtiski mainās mācību procesa organizācijas formas un metodes, tās balstās uz pozitīvu savstarpējo sadarbību, radošumu, pašiniciatīvu. Absolvējot izglītības iestādi, jaunais cilvēks ir apguvis ne tikai konkrētas zināšanas, bet ir attīstījies kā radoša personība, kura spēj rīkoties mainīgās dzīves situācijās un būt savas dzīves noteicējs. Skola laukos paplašina savas funkciju robežas, no izglītības iestādes kļūstot par vietējās kopienas radošās izaugsmes un vides attīstības centru. Tiek radīta iespēja izglītošanās un radošās attīstības procesā piedalīties visai ģimenei, sekmējot savstarpējo atbalstu un ieinteresētību.

Mūsu, Druvienas pamatskolas, pieredze radošuma jomā veidojusies, strādājot divos virzienos: nodrošinot radošas, pilsoniski aktīvas, latviskajā kultūrā sakņotas personības veidošanos un atbalstot pieaugušo mūžizglītības iespējas. Esam laimīgi, ka mūsu pieredze guvusi ievērību valsts līmenī, 2011.gadā iegūstot pirmo Izglītības Inovācijas balvu „Skola kā sabiedrības radošās attīstības centrs”.

Ikdienas mācību procesā Druvienas pamatskolas skolēni kokles un citu mūzikas instrumentu spēli apgūst gan mūzika stundās, gan folkloras pulciņā, gan papildus darbojoties klavierpulciņā un vietējā folkloras kopā „Pērlis”. Skolēni paši izgatavo tautas mūzikas instrumentus (kokles, svilpauniekus, lietus kokus, svilpes, ritma kociņus), kurus pēc tam izmanto savu radošo spēju attīstībai. Absolvējot skolu, daudzi skolēni ir apguvuši četru mūzikas instrumentu spēles pamatiemaņas un iziet dzīvē daudz bagātāki. Savukārt mēs skolā meklējam arvien jaunas radošās darbības formas, lai mācību procesu padarītu daudzveidīgāku un aizraujošāku.

Velga Černoglazova, Druvienas pamatskolas direktore