dcsimg

Lieli un apzīmējami rotaļkluči - GIGI BLOCKS

Pirmdien, 9.martā, vēlu vakarā TechHub telpās „ Nakts kompetenču tirgus” un  radošās darbības nedēļas radi!2015 ietvaros notika idejas – veiksmes stāsta “GIGI Blocks” prezentācija, ko organizēja Jauno uzņēmēju centrs sadarbībā ar TechHub Riga un Dānijas Kultūras institūtu.

Ilona un Edgars Viļumi pirms pāris gadiem nolēma sākt ko jaunu. Lai gan mēs visi savā dziļākajā būtībā esam radoši, daudzi neuzticas savai iekšējai balsij. Ilona un Edgars uzticējās un  realizēja pirms 7 gadiem radušos ideju par liela izmēra spēļu klučiem bērniem, turklāt izdarīja to tik vērienīgi, ka pasaules līmeņa starptautiskajā konkursā Creative Business Cup 2014 ieguva otro vietu. Šī balva konkursa dalībniekiem ir lieliska iespēja eksponēt savu produktu, daudziem dizaineriem tas ir kā atspēriena punkts, lai sevi parādītu. Pusotru gadu tika strādāts pie kluču konstrukcijas, šim darbam tika piesaistīts funkcionālo lietu dizainers Erlands Celmiņš, kurš ideju par klučiem pilnveidoja un radīja precīzu konstrukciju. Lielizmēra kluči ir saliekami bez līmes, ar tiem var spēlēties un būvēt tos bezgalīgās variācijās. Konstrukcija ir izveidota tā, lai bērni paši klucīšus var arī salocīt.

Lai sagatavotos Creative Business Cup 2014, tika daudz strādāts, jo konkursā piedalījās ap 4000 dalībnieku no 55 valstīm! Vispirms ideja piedalījās Latvijas atlasē un uzvarēja.  Latvijā notika 2 konkursa kārtas, bija arī starpposms “Baltic Bootcamp” - seminārs Baltijas mērogā, kas vairāk bija veltīts biznesa idejas noslīpēšanai un pasniegšanai. Idejas autori Ilona un Edgars Viļumi: „Bija vērtīgi praktizēt koncepta prezentēšanu gan pārējiem dalībniekiem, gan investoru panelim, jo tika iegūta tūlītēja atgriezeniskā saite par to, kas “nolasās” un ir saprotams, un pie kā vēl ir jāpiestrādā, lai veiksmīgi saliktu uzsvarus prezentācijām. Pietiekami nopietni gatavojāmies lielajam finālam, jo tajā dalībniekus vērtēja ļoti nopietna žūrija, kuras sastāvā bija pārstāvji no Ikea, Microsoft, Google, Entrepreneur, Lego un citām lielām kompānijām. Pasākumā daudzi žūrijas pārstāvji uzsvēra idejas ilgtspēju. Pirms pašas prezentācijas tika veiktas nelielas izmaiņas – uzsvaru pārlikām uz to, lai bērni jau no bērnības izvēlas dabīgu produktu, kas veicina atbildīgu attieksmi pret planētu kopumā. Uzņēmējdarbība un radošums vienkopus. Kā “parastie” latvieši apgrozījumu trešajam uzņēmuma darbības gadam norādījām tikai 1,5 miljonus, taču tas ir par mazu šāda mēroga konkursam. Lielākā mācība - ja gribi iziet starptautiskajā arēnā, tad tādā mērogā arī ir jādomā. Ir jābūt drosmīgiem! Pēc šī konkursa ir mainījusies attieksme gan pret biznesu, gan pret mērogu, kādā strādāsim tālāk.”

Vairāki investori jau interesējušies par “GIGI Blocks”, kā arī ir iegūts mentors no Lielbritānijas - Murli Bhamidipati. Savukārt ar somu Hariju Kopenenu, kas bija viens no Angry Birds izveidotājiem, tiek gatavots līgums par “GIGI Blocks” sadarbību ar lielāko rotaļlietu izplatītāju pasaulē Mattel . Harijs Kopenens savulaik ļoti veiksmīgi pārdeva Angry Birds rotaļlietu autortiesības šim uzņēmumam.

Vairāk informācijas http://www.gigibloks.com/lv/