dcsimg

Starptautiskajā forumā “Skola digitālajā laikmetā” speciālisti atzīst: viss ir atkarīgs no domāšanas, uzdrīkstēšanās un atvērtības

13. martā Biznesa augstskolā “Turība” notika starptautisks forums “Skola digitālajā laikmetā”. Foruma mērķis ir meklēt atbildes uz jautājumiem, kādai ir jābūt skolai 21. gadsimtā, un kā jēgpilni izmantot tehnoloģijas mācību procesā. Forumu apmeklēja Latvijas izglītības iestāžu pārstāvji un nozares speciālisti.

Forumu atklāja Latvijas Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile, Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts sekretāra pienākumu izpildītāja Evija Papule, Biznesa augstskolas “Turība” valdes priekšsēdētajs Aldis Baumanis un Lielbritānijas vēstniecības vadītājs Īans Frū (Iain Frew).

Nīls Maklīns (Neil McLean), e-skills Izglītības daļas vadītājs no Lielbritānijas, prezentēja tēmu “Saistītā pedagoģija: izglītības tehnoloģijas un nākotnes skola”. Viņš analizēja, kā tehnoloģijas ietekmē skolēnu dzīvi, kāda ir to līdzdalība mācību procesā un kā skolas vidē darbojas „brieduma modeļi” („maturity models”), kas raisīja dzīvas diskusijas klātesošo vidū.

Nikija Smedlija (Nikky Smedley), organizācijas changing cultures partnere no Lielbritānijas savukārt vairāk runāja par radošajām iespējām, kas būtu izmantojamas, lai, mainot izglītības sistēmu, paaugstinātu savstarpējo uzticību, cieņu un ticību mūsu bērnu spējām 21. gadsimtā.

Izglītības iestāžu, radošo pedagogu, nevalstisko organizāciju un citu institūciju stendu prezentācijās varēja iepazīties ar labās prakses piemēriem digitālo prasmju attīstīšanā un izmantošanā mācību procesā, noskaidrot, kā mācību procesā zināšanu veidošanai, sadarbībai un kritiskajai domāšanai tiek izmantotas daudzveidīgas informācijas tehnoloģijas, ar kādiem paņēmieniem notiek tehnoloģiju integrācija mācību procesā, kā skolotāji izmanto skolēnu zināšanas un prasmes, lai šo procesu sekmētu un kā tehnoloģijas palīdz skolēniem kļūt par aktīviem mācību procesa līdzdalībniekiem. Interesantas idejas tika rādītas Aizkraukles novada ģimnāzijas stendā “Jaunākie prezentāciju veidošanas rīki”, biedrības “Kurmenes viļņi” prezentācijā “Videodarbnīca un valodas viltības”, savukārt CTAdventure demonstrēja pasaules slavu ieguvušo interaktīvo mācību spēli “Professor Why” u.c.

Tālāk sekoja paneļdiskusija, kurā piedalījās Nīls Maklīns, Nikija Smedlija, kā arī Somijas Nacionālās izglītības padomes padomnieks Leo Pahkins, Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts sekretāra pienākumu izpildītāja Evija Papule, Izglītības programmas “Iespējamā misija” direktors Mārtiņš Kālis, Rīgas Tehniskās universitātes kanclera vietnieks Uģis Mālmanis un jauno tehnoloģiju entuziasts Kristaps Skutelis.

Daži galvenie secinājumi pēc paneļdiskusijas: ikviens skolotājs ir spējīgs un arī gatavs mācīties strādāt ar jaunākajām tehnoloģijām, patiesībā viss ir tikai domāšanas, uzdrīkstēšanās, atvērtības un tehnoloģiju pieejamības jautājums. Tehnoloģiju pieejamība savukārt atkarīga no finansēm, tāpēc aktīvāk jārunā ar pašvaldībām un arī jāpiesakās piešķirto fondu izmantošanas programmām. Ļoti svarīgi, lai tiešsaistē būtu pieejami digitāli materiāli, tāpat, lai būtu digitālas bibliotēkas mācību kabinetos. Ir jāsaprot, ka bērni jau ir piedzimuši ar tehnoloģijām, mums nav tiesību deklarēt – bērnību bez tehnoloģijām, jo viņi jau dzīvo 22. gadsimtā. Izskanēja arī interesanta doma, ka WiFi skolās ir tikpat nepieciešams kā elementāru higiēnas prasību nodrošinājums. 

Forumu “Skola digitālajā laikmetā” organizēja Britu padome Latvijā sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju, UNESCO Latvijas Nacionālo komisiju, Rīgas Izglītības un informatīvi metodisko centru, Latvijas Nacionālo kultūras centru, Izglītības attīstības centru un Ziemeļu Ministru padomes biroju Latvijā.